Κέντρο Αποκατάστασης Λόγου & Μάθησης | ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΣ

+302106614591
Βασ. Γεωργίου 22
Ραφήνα
+302294022010
Ωράριο λειτουργίας
Δευ-Παρ 13:00 - 21:00
 
Γίνετε ο πρώτος από τους φίλους σας στον οποίο αρέσει
 

Συχνές Ερωτήσεις - ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΣ Κέντρο Αποκατάστασης Λόγου & Μάθησης

Τα στάδια ανάπτυξης της ομιλίας των παιδιών στην προσχολική ηλικία
 
Η φυσιολογική εξέλιξη του λόγου στα παιδιά ακολουθεί σταθερά κάποια αναπτυξιακά στάδια με μικρές συνήθως αποκλίσεις.

1-8 μηνών: Σε αυτήν την ηλικία το παιδί δεν έχει αναπτύξει ακόμα τον λόγο για να επικοινωνήσει με τους γύρω του. Το κλάμα είναι το μέσο, το οποίο χρησιμοποιεί το παιδί για να δηλώσει στη μητέρα του πως πεινάει, πως είναι λερωμένο, πως πονάει και ότι χρειάζεται την αγκαλιά της.

8-10 μηνών: Στο διάστημα αυτό το παιδί εντυπωσιάζεται από τη φωνή του. Του αρέσει να παρακολουθεί τους ήχους που παράγει και είναι η περίοδος εκείνη που ξεκινά τις επαναλήψεις συλλαβών (γκα-γκα, βα-βα).

10-18 μηνών: Την περίοδο αυτή το παιδί αρχίζει να χρησιμοποιεί κάποιες χειρονομίες π.χ. Κάνει 'γεια' με το χέρι. Είναι το διάστημα που το παιδί ξεκινά να μιμείται συλλαβές και φθόγγους (γράμματα). Σε αυτή την περίοδο τα περισσότερα παιδιά αντιλαμβάνονται απλές εντολές π.χ. Δώσε μου την μπάλα. Δείχνουν αντικείμενα τα οποία τους ζητούνται αλλά και ονομάζουν αντικείμενα. Ο λόγος τους αποτελείται από περίπου 10 λέξεις.

18 μηνών-2 ετών: Αυτή είναι η ηλικία στην οποία το παιδί έχει κατακτήσει ένα ικανοποιητικό λεξιλόγιο, γύρω στις 10-50 λέξεις, το οποίο το βοηθά να επικοινωνεί με τους γύρω του. Το παιδί ξεκινάει να παράγει τις πρώτες του προτάσεις οι οποίες αποτελούνται από μια λέξη για να εκφράσει τις επιθυμίες του π.χ νερό. Εννοώντας θέλω νερό. Χρησιμοποιεί επίσης αρκετές συλλαβές και αρκετές χειρονομίες.

2-3 ετών: Στο διάστημα αυτό το παιδί κατανοεί αρκετές λέξεις και χρησιμοποιεί τουλάχιστον 50. Είναι η ηλικία στην οποία το παιδί ξεκινά να παράγει προτάσεις που αποτελούνται από δυο λέξεις. Αρχίζει να μιλάει για τον εαυτό του χρησιμοποιώντας το εγώ.
Σε αυτή την ηλικία ξεκινάνε και οι ερωτήσεις των παιδιών. Συχνό φαινόμενο συνεχίζει να είναι ο ατελής σχηματισμός κάποιων φθόγγων (π.χ. Ψεύδισμα) καθώς επίσης και η σύγχυση μεταξύ των φθόγγων (π.χ. Κιμόνι αντί τιμόνι).Συχνή είναι επίσης και η ατελής σύνταξη των προτάσεων όπου έχουμε παραλείψεις άρθρων και προθέσεων (π.χ. Μπάλα είναι τραπέζι), δυσκολίες που αφορούν την κλίση των ρημάτων (π.χ. Το αγόρι δίνω τη μπάλα).

3-4 ετών: Το παιδί έχει κατακτήσει σε μεγάλη έκταση τον λόγο. Από την ηλικία αυτή και έπειτα αυτό που θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται είναι το λεξιλόγιο του. Σε αυτήν την ηλικία το παιδί είναι σε θέση να μιλήσει για γεγονότα που του έχουν συμβεί και να περιγράψει καταστάσεις. Μπορεί να περιγράψει πράγματα που δεν τα έχει άμεσα στο οπτικό του πεδίο π.χ. Τί είναι η ομπρέλα;
Αυτό όμως που περιοδικά συνεχίζει να εμφανίζεται είναι η λανθασμένη χρήση του χρόνου των ρημάτων (π.χ. ΄Εχω πίνει) και κάποιο ίσως ψεύδισμα. Επίσης σε αυτήν την ηλικία συχνά τα παιδιά παρουσιάζουν επαναλήψεις τμημάτων της πρότασης, λέξεων ή ακόμα και συλλαβών τα οποία μπορεί να θεωρηθούν φυσιολογικά για την ηλικία, εφόσον διαρκούν μικρό χρονικό διάστημα, είναι σύντομα και δεν συνυπάρχουν συσπάσεις του προσώπου ή κινήσεις του σώματος.
Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς στα παιδιά τους & πότε πρέπει να ζητήσουν τη γνώμη ειδικού;
Πότε πρέπει να απευθυνθούμε στον εργοθεραπευτή;